קשיים הם ברכה במסווה

קשיים הם ברכה במסווה

 

שאלה: אום סוומיג’י. בהינתן שגוף חזק נחשב לנחוץ למען התקדמות ביוגה, האם יש איזו שהיא תקווה לאלה מאיתנו עם בעיות בריאותיות משמעותיות להצליח רוחנית בפרק החיים הזה?

תשובה: בהחלט. סוומי שיבננדה אמר שקשיים הם ברכה במסווה. אלה בינינו שהם חזקים יותר, אפילו לפני שהם נולדו, לפעמים, החליטו לחוות בחיים הללו קשיים מסוימים – קשיים של הגוף, קשיים של ההכרה. לפעמים אנחנו עושים זאת כדי לתת אפשרות לאנשים אחרים לשרת ולעזור. לפעמים אנחנו עושים זאת כדי לשלם חוב קארמתי מסוים מהר יותר. אבל אנחנו יכולים להיות בטוחים בדבר אחד: שום דבר בחיים הללו איננו חסר משמעות, הכול משמעותי. וכשאנחנו מדברים על חוק הקארמה דברים הם בהחלט בעלי משמעות.

כך שלפעמים חיסרון כמו קושי פיזי יכול להפוך ליתרון רוחני. מתוך החולשה, מתוך הקושי הפיזי, מתוך הסבל הפיזי, יכול לבוא כוח פיזי גדול. גם הזדמנויות רוחניות יכולות להראות את עצמן מתוך קשיים פיזיים גדולים. להיוולד בגוף פיזי בעולם הזה, להיות בעל גוף פיזי, עבור רובנו הוא נושא מרכזי, אנחנו מאד מרוכזים בו. לכן, כוחו של הגוף הפיזי, והרווחה של הגוף הפיזי הם חשובים מאוד.

באומרי דברים אלה, זאת היא חובתנו לעשות את מיטב יכולתנו לשפר את מצבו של הגוף הפיזי שלנו. לכן, אפילו אם אנחנו לא כבולים לכך, אנחנו לפחות צריכים לנסות לפגוש מרפאים, או מורים, או לעשות תרגילים מסוימים, כדי לנסות ולשפר ולהגיע לרמה מסוימת של מצבו של הגוף הפיזי.

במערכת שלנו אנחנו אומרים שהגוף הפיזי הוא המקדש החי של הרוח הנצחית. בתוך המקדש הזה שוכן האלוהים האמיתי. בקודש הקודשים של הלב שלנו שוכנת האלוהות האמיתית. זאת היא חובה לדאוג למקדש הזה באותו האופן שלברהרמין, כהן, יש את החובה לדאוג למקדש. בתוך המקדש של הגוף הזה, בתוך קודש הקודשים של הלב שלנו, אנו סוגדים אל האלוהות האמיתית, באותו אופן שכהן יסגוד לאל במקדש.

עלינו לשמור את הגוף נקי, ועלינו לשמור את הגוף בריא, ועלינו לשרת את רגלי הלוטוס של האל, אשר שוכן בתוך הגוף בלב שלנו, באמצעות הפעילות שאנחנו עושים עם ההכרה שלנו, עם הדיבור שלנו ועם הגוף הפיזי שלנו.

הנקודה היא זאת: יהיה אשר יהיה מצבנו, עלינו לעשות את מיטב מאמצינו לחיות חיים משמעותיים – פיזית, מילולית, מנטלית, רוחנית. לפעמים ישנם קשיים פיזיים, לפעמים יש קשיים ברמת הדיבור, ולפעמים יש קשיים ברמה של ההכרה. למרות זאת, מה שאנחנו הוא מעל הקשיים הללו. עלינו להתעקש על הטבע האמיתי שלנו, ולחיות את החיים שנועדנו לחיות.

אין עלינו לשכוח שאנחנו חיים בחברה אנושית, אנחנו לא חיים רק בשביל עצמנו, אלא אנחנו חיים כדי לשרת אחרים. הראייה היוגית היא שיש אחדות כוללת מאחורי השונות שאנחנו רואים סביבנו ובתוכנו. אנחנו צריכים להכיר את האחדות הזאת, ובראותנו את האחדות של כל מה שקיים, עלינו לשרת את האחרים כעצמי שלנו.

באופן הזה הבריאות הפיזית שלנו הולכת להשתפר, משום שאנחנו נתחיל להבין שהגוף הפיזי האמיתי שלנו איננו רק הגוף הפיזי הפרטי שלנו, אבל במציאות כל הגופים הם שלנו. גופים חולים, גופים סובלים, גופים בריאים, גופים חזקים, הם כולם הגוף שלנו. ישנה אחדות של קיום וזהו הטבע האמיתי שלנו . אל לנו לשכוח זאת. בחיותנו במודעות הזו נהפוך בריאים יותר וחזקים יותר גם ברמה הפיזית, והחולשה שלנו תהפוך לעוצמה שלנו.

 

מתוך ערב שאלות ותשובות עם סוומי סרופננדה שהתקיים באשרם שיבננדה באיי הבהמס (באנגלית) בחודש אפריל שנת 2017.